21. YÜZYIL YENİ NESİL ÖĞRETMEN YAZ KAMPI

ULUSLARARASI MARMARİS AKADEMİSİ TURUNÇ, MUĞLA

EĞİTİMİN AMACI:
Bu eğitim 21. yüzyıl öğrencilerini yetiştirecek, fikir üretebilen ve fikirlerini teknoloji kullanarak hayata geçirebilecek bir öğretmen olmanızı hedefler. Bu eğitime katılarak öğrencilerinizin tüketen değil, üreten ve gerçek yaşam problemlerini çözebilen bireyler olarak yetiştirebilir, ders işleme ortamlarınızı zenginleştirerek öğrencileriniz için benzersiz öğrenme deneyimleri yaşatabilirsiniz.

Eğitim ve sosyal aktiviteler tam gün olarak planlanmıştır. Eğitim tarih ve saatleri aşağıda belirtilmiştir.

  1. Dönem: 10 – 16 Temmuz 2017 Tarihleri Arasında 5 Gün (Saat: 09:30 ile 16:30)
  2. Dönem: 13 – 19 Ağustos 2017 Tarihleri Arasında 5 Gün (Saat: 09:30 ile 16:30)

Kimler Katılmalı:

Yaratıcı düşünen ve üreten bireyler yetiştirmeyi amaçlayan, profesyonel gelişime inanan ve kendini geliştirmek isteyen tüm branş öğretmenleri, özellikle bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenleri katılımı beklenmektedir.

  • Orta öğretim birinci ve ikinci kademede görev yapan; fen, matematik, fizik, kimya, biyoloji, teknoloji ve tasarım, bilgisayar, öğretmenleri ile diğer branş öğretmenleri.
  • Güncel teknoloji ve alan bilgisini takip ederek sürekli gelişen ve yeni fikirlere açık olan öğretmenlerden, özellikle öğrenciler için farklı ortamlar hazırlamak isteyenler.
  • Temel düzeyde bilgisayar kullanım ve internet kullanma becerisine sahip olunması, kendi bilgisayarı ile katılması beklenmektedir.

Kazanımlar:

  • Toplum, okul, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki iş birliğini, bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak geliştirmek, etkileşimli ortamlar hazırlayarak işbirliği, birlikte çalışma, motivasyon ve süreç ürün değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi,
  • Öğrenme ortamlarını farklı teknolojiler ile zenginleştirerek, eğitim yazılımları, elektronik referanslar, uygulama yazılımları ve eğitsel oyunlarla desteklemek, eğitimin kalitesini ve öğrenmenin kalıcılığını arttırmak, ders içi faaliyetlerde öğrenci ilgi ve motivasyonu artırmak,
  • Öğrenme ortamlarında öğrencilere yapacakları rehberlik ve önderlik görevlerinde kendine güven ve hitabet, uygulama strateji ve teknikleri ile öğretim metot ve yöntemlerini amaca uygun seçme ve kullanabilme becerileri geliştirilmesi,
  • Katılan öğretmenlerin bilgi teknolojileri araçları ile bilgiye ulaşma, problem çözme, bilginin işlenmesi ve sunulması becerilerini kazandırmak ve günlük hayatta bilgi teknolojisi ve araçlarını etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak.

Eğitim İçeriği

Web 2.0 Etkileşim Araçları – 1

  • Sanal Sınıf Kurup Yönetmek
  • Online Sınıf Panosu Oluşturmak
  • Kavram Haritası ve Zihin Haritası Oluşturmak
  • Etkileşimli Videolar, Sunum ve Resim Hazırlamak
  • Bloglar ile çalışmak, Blogger Olmak,
  • Sınav ve Yarışma Düzenleme Sınıf içi Etkileşim Araçları

Web 2.0 Etkileşim Araçları – 2

  • Kelime Bulutu Hazırlamak
  • Dijital Hikâye Kitapları Hazırlamak
  • Grafik Tasarım Araçları
  • Animasyon ve Çizgi Roman Hazırlama
  • Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
  • Mobil Teknolojiler: QR Kod, Yoklama, Öğretmen Araç Çantası, Nasıl Kullanılır?

 Algoritma ve Kodlama

  • Bilgisayar gibi düşünmek, kodlama & algoritma nedir? Neden gereklidir?
  • Neden Kod Yazmak gerekir? Komut nedir? Programlama için neden gereklidir?
  • Blok Programlama Nedir? Kod yazmaya başlarken neden blok kodlama kullanılır?
  • Codeorg kullanmaya başlamak, Codeorg’daki görevleri tamamlamak, Codeorg projeleri paylaşmak,
  • Google Blockly kullanmaya başlamak, Blockly ‘deki görevlerini tamamlamak, Blockly projeleri saklamak,
  • Scratch Nedir? Tamamlanmış Örnek Uygulamalar,
  • Scratch Proje ve Dosya Yapısını anlamak,
  • Scratch Sahne Yapısı, Karakterlerle Çalışmak,
  • Bloklarla Çalışmak, Seslerle Çalışmak,
  • Basit Uygulamalar Hazırlamak ve Paylaşmak
  • Akış şemaları, Hareket ve Ses Ekleme
  • Döngüler, Koşul Yapıları, Değişkenleri kullanmak,
  • Yön Tuşlarının Kullanmak,
  • Örnek Uygulamalar

Elektronik ve Robotik

  • Temel Robotik Setleri Nelerdir? Neden Bu Kadar Çok Set Var ve Farkları Nelerdir?
  • Setlerin Seçiminde Yaş Grupları Neden Önemlidir? (Lego, Mbot, Wedo ve Mindstorms)
  • Arduino ve A4S Kurulumu
  • Temel Elektronik Bilgisi
  • Elektronik Devre Elemanlarını Öğrenmek
  • Breadboard Kullanımı
  • Arduino ve Scratch ile Led Kullanımını Öğrenmek
  • Arduino ve Scratch ile Analog Pinlerin Kullanmak
  • Arduino Uygulamaları

 3 Boyutlu Modelleme

  • Boyut Nedir?
  • 3 Boyutlu Tasarım Nedir? Ne İşe Yarar? 3D Printer Nedir?
  • Tinkercad Nedir? Neler Yapılabilir? Nasıl Kullanabilirim?
  • Tinkercad’e Üye Olmakve Arayüzünü Tanımak
  • Tinkercad Sahnesine Nesne Eklemek
  • Tinkercad ile Objeleri Düzenli Çoğaltmak
  • Tinkercad Kullanarak Uygulamalar Yapmak

Mobil Uygulama Geliştirme

  • Mobil İşletim Sistemleri Nelerdir?
  • Mobil Uygulama Geliştirme Ortamları Nelerdir?
  • Online Uygulama Geliştirme Ortamı Appinventor
  • Components (Komponentler) ve Blocks (Bloklar)
  • Kullanıcı Arayüzü Nasıldır? Medya Ekleme, Çizim ve Animasyon Ekleme,
  • Sensörler, Sosyal Bileşenler, Kontrol Blokları
  • Uygulama Çalışmaları

Önceki Eğitimlerimiz:

Kamp Yeri:
Uluslararası Marmaris Akademisi UMA, mülkiyeti Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı (TOVAK)’a ait olan ve Marmaris’in Turunç mevkiinde kurulu bulunan bir bilim, kültür ve sanat merkezidir.

Doğal güzellikle işlevselliği mükemmel biçimde buluşturmuş olan merkez, tüm Dünya ülkelerinden katılımcılarla gerçekleştirilen, toplantı, seminer, kurs, doğa aktiviteleri gibi etkinliklerin yanında, firma çalışmaları, iş grupları gibi toplulukların özel sosyal etkinliklerine de ev sahipliği yapmaktadır.

Tesisin kapalı üniteleri, 50 yataklı ve 22 odalı bir konaklama binası ile konferans salonu, atölye, yönetim bürosu, restoran, lobi gibi birimler yanında 80 kişilik açık anfi, drama, müzik, edebiyat ve söyleşi vb. etkinlikler için de imkân sunmaktadır. Anfinin de içinde bulunduğu dış alan, incir, çam, begonviller arasında çalışma, dinlenme ve meditasyon keyfini doyumsuz kılmaktadır. Marmaris’ten Turunç’a gerek düzenli dolmuş motorları ile veya minibüslerle ulaşım sağlanabilir. Fotoğraf, adres ve konum ve detaylı bilgi için kurum web sayfası olan www.akademimarmaris.net ziyaret edilebilir.

Kamp İmkânları ve Aktiviteler:

  • Tek / Çift kişilik, aydınlık ve ferah odalarının tümünde duş/tuvalet, telefon ve çoğunda balkon mevcuttur.
  • Tam pansiyon konaklama,
  • Kahvaltı, Öğle ve Akşam Yemekleri,
  • Eğitim aralarında çay-kahve ikramları,
  • Eğitim sonrası ve akşam havuz, dinlenme salonu aktiviteleri,
  • Büyük bir teras, bahçe ve yüzme havuzu,
  • Kablosuz Internet erişimi,
  • Akşam sosyal aktiviteler, yürüyüş ve doğa gezileri,
  • Ekstralar: Tekne turu, Marmaris Turu, Kültürel, Tarihi ve Turistik Turlar,

Kamp Ücreti:

  • Kişi Başı 5 günlük Toplam Tutar: 1500 TL+KDV
  • Aynı kurumdan 10 Kişilik toplu katılımlarda %10 grup indirimi uygulanır.
  • Katılım kontenjanı 25 kişi ile sınırlı olduğundan kayıt esasına göre kabul yapılır.
  • Kuruma Özel dönem planlamak ve katılım için Lütfen iletişim kurunuz.
  • Eğitim yerine ulaşım katılımcılar tarafından sağlanacaktır.
  • Eğitim katılımı yeterli olmaması ya da zorunlu nedenlerden iptal ve vazgeçme hakkı saklıdır.

Katılım ve Kayıt:

Katılım ve iletişim için bağlantıdaki formu doldurunuz.  https://goo.gl/forms/LJspGLvgSTsJ5B4q1

İletişim:

Cahit CENGİZHAN       Mobil: 0532 783 84 41       E-Posta: cahitcengizhan@yandex.com    URL: www.cahitcengizhan.com

Eğitmenler:
Cahit CENGİZHAN 

Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi’nden 1991 yılında mezun olduktan sonra Uşak Endüstri Meslek Lisesi’nde Teknik öğretmen olarak göreve başladı. 1991 Yılında Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak akademik çalışmalara başladı. 1998 yılında M.Ü. Teknoloji Eğitimi Yüksek Lisansı, 1999 yılında İ.Ü. İşletme Davranış Bilimleri Yüksek lisans tezlerini vererek başarıyla mezun oldu.

2001 yılından itibaren Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmaya devam etmektedir. Yürüttüğü dersler arasında temel bilgisayar eğitimi, bilgisayar donanımı, bilgisayar ağları ve haberleşme, işletim sistemleri, web tabanlı programlama, açık kaynak kodlu yazılımlar, uzaktan eğitim, içerik geliştirme, eğitim yönetim sistemleri dersleri yer almaktadır.

2011-2016 yılları arası Atatürk Eğitim Fakültesi ve birimleri internet sayfaları, 2013-2015 yılları arasında Marmara üniversitesi internet sayfaları ve akademik idari birimler web sayfaları koordinatörü olarak görev yapmıştır. Çok sayıda seminer ve konferansta bildiri sunmuş, konuşmacı olarak katkı sağlamış, düzenleme ve yürütme kurullarında görevler almıştır. Akademik dergi, kongre, sempozyum, kurumsal ve kişisel web sayfaları hazırlayarak yayınlamıştır.  ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Baş Denetçi Sertifikası sahibidir.

Ebru KURTOĞLU

Ebru Kurtoğlu lisans eğitimimi Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde tamamlamıştır. 2013 – 2016 yılları arasında Marmara Üniversite’sinde kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışmıştır. 2015 – 2016 yılları arasında TED İstanbul Kolejinde yarı zamanlı öğretmenlik yapmıştır.

2014 yılından bu yana profesyonel olarak web tasarım, seo ve sosyal medya konularında çalışmalar yapmaktadır. Şu anda Tabx Okul ve Öğretim Yönetim Sistemi projesine gönül vermiş olup Eğitim Teknolojileri Uzmanı olarak çalışma hayatına devam etmektedir.

Türkiye Bilişim Derneğinde aktif üyedir. Çocuklar için kodlama, robotik, elektronik, mobil uygulama geliştirme, 3D modelleme, blog yazarlığı gibi alanlarda eğitimler gerçekleştirmiştir.

İlgi alanları arasında Yazılım Geliştirme ve Yönetimi, Eğitim İçerik Geliştirme, Eğitim Yönetim Yazılımları Geliştirme, Eğitim Teknolojileri ve Uygulamaları, Ölçme ve Değerlendirme, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim, Sosyal Medya Analizi, Çocuklar için Kodlama ve Robotik yer almaktadır.